Вітання форумчани!
Прошу зразу вибачення, якщо потрапив не в той розділ куди потрібно. Сумнівався куди саме писати, вирішив що тут буде найкраще. Маю проблему з коректним налаштуванням системи 1х9 на своєму гібриді і потребую поради тих, хто стикався з такою проблемою. Для повного розуміння ситуації опишу весь процес спочатку. Для тих хто не хоче читати мої мемуари, питання по суті проблеми в кінці цього тексту
Отже ситуація наступна: на початку сезону зібрав велосипеда для їзди по місту та пересічці, щось типу гібриду чи як це модно зараз називати гревелбайк. Збирав сам на базі рами Specialized Sequoia 80тих років. Обвіс перекинув з олдового мтб кошерний Deore XT/LX по кругу. Шатуни стандартні шимано 3х7.


Трохи поїздивши, зрозумів що обвіс вже своє віджив, бо все працювало дуже важко і не чітко. Були постійно проблеми з налаштуванням задньої та передньої перекидок, які або десь не докидували або просто з тріском злітали з зірок. Найгірше працювала передня перекидка, тому їздив переважно тільки на 36тій зірці. В місцевій веломайстерні мої побоювання підтвердили.
Почав задумуватись над новим обвісом і будовою велосипеда, та гортаючи наші та американські форуми натрапив на тему конвертації 3х... передачного велосипеда в 1х... Копнув глибше і настільки загорівся цією ідеєю, що вирішив на цьому зупинитись. Під спойлером декілька варіантів, які найбільше сподобались і на які орієнтувався перед конвертацією
Більшість на дискових гальмах та "бараном", але так як купляти нову раму під диски в мої плани не входило, вирішив залишитись зі старим фреймсетом і кантеліверами. По зручності пересування містом флет мені здавався зручнішим (маю досвід їзди на барані місто - не подобається), тому змінювати кокпіт теж не планував. Першим що зробив - скинув передню перекидку, ліву манетку та лишні зірки, поставив ширші кросові покришки. Протестив по болотам. Ось що вийшло:
Та все ж задня перекидка досі перекидала погано, манетка працювала дуже туго. Відчував що скоро все посипиться. До того ж ланцюг на вже добре потертій передній зірці постійно злітав від вібрацій. Кожного разу злізати з велосипеда, щоб поправити ланцюг, в мої плани не входило. Окрім цього семи передач було явно мало якщо їздити важкими маршрутами з підйомами. Почав копати далі. Відкрив для себе зірки з перемінною товщиною зубців (Narrow Wide) які є незамінними для хорошої роботи 1х сетапу та срамівські касети з досить високим спектром передач. Познайомився з зірками Garbaruk.
На даному етапі в мене було два варіанти:
а) Купляти гарбаруківську зірку під стару шиманівську пятилапку за не малі гроші. Шукати касету під сім передач з більшим розрахунком зірок. Міняти манетку на нову
б) Зібрати повністю новий обвіс на більше передач, 1х9 або 1х10 і забути про апгрейди принаймні на наступних два сезони.
Було вирішено йти шляхом повної заміни обвісу. Планував на початку нового сезону 2017 вже мати всі компоненти. Почав поступово шукати деталі, і чудом натрапив на топову систему Truvative XX в комплекті з зіркою нероввайд за просто смішною ціною (пару сотень грн. дорожче за нову гарбаруківську зірку

) Радів як мала дитина. Порадившись зі знайомими велосипедистами вирішив надалі все збирати на компонентах SRAM. Через місяць купив комплект манетка Sram x7 на
9шв. + задня перекидка Sram x7
на 9 шв. з короткою лапкою. Як пізніше виявилось
зірка на шатунах була на 10 швидкостей. Проте це теоретично не мало б бути проблемою.
Ще через декілька тижнів моя шиманівська манетка таки пішла спати

Розлетілась прямо посеред дороги на куски. Як потім виявилось, посадочне місце на якому трималась вся система переключення, банально перетерлась і всі внутрощі розлетілись навкруги. Так як я катаю на велосипеді весь рік без винятків, варіант чекати завершення зими не розглядався. Довелось терміново купляти решту обвісу. Замовив касету SRAM 11x34 9 шв., ланцюг SRAM 9 шв., каретку GXP під срамівську систему, на барахолці дивом натрапив на нові втулки SRAM 9.0 під ободні гальма, які вже декілька років як зняли з виробництва і замінили здешевленими SRAM 300. І пішов процес зборки...
Наразі мій драйвтрейн виглядає наступним чином:

Отже маємо наступний сетап:
Система: Truvativ XX дабл з зіркою Narrowwide на 10 швидкостей і 36 зубів.
Каретка: Truvativ GXP 68mm BSA (English)
Задня перекидка: SRAM x7 на 9 шв. з короткою лапкою
Манетка: SRAM x7 на 9 шв.
Касета: SRAM PG-950 / 11-34t (9-Speed)
Ланцюг: SRAM PC-971 (9-Speed)
Суть проблеми. При першій обкатці велосипеда після зборки, при певних навантаженнях на шатуни, чути дике скрипіння ланцюга в районі передньої зірки. Спочатку грішив на чейнлайн, проте скрегіт чути при переключенні на всі передачі ззаду, від найнижчої до найвищої передачі. Таке враження, що ланцюг просто розточує передню зірку, яка до слова була перед встановленням не нова. Ланцюг і касета нові. Перекидка налаштована добре, проскоків в переключенні не було.Чи може таке бути, що 9 швидкісний ланцюг є не сумісним з 10 швидкісною передньою зіркою? До цього я думав що різниця буде не помітна, так як 9 шв. ланцюг є ширшим ніж 10 шв. зірка і все повинно без проблем працювати, але тепер сумніваюсь. Чи в чому окрім цього може бути проблема? Буду дуже вдячний за поради.